FRIDA KAHLO
OLTRE IL MITO
MUDEC MILANO/MILAN
A CURA DI/CURATED BY DIEGO SILEO

FINO/UNTIL 03/06


MILANO [di Maria Angela Tiozzi]

LA PITTURA DI KAHLO CROCEVIA DI OPPOSTI POTENTI E VIGOROSI

SOPRA OGNI COSA STA L’AMORE COMPLICATO, CONFLITTUALE, MA INFINITO
PER DIEGO RIVERA

Andare oltre il mito che travolge Frida Kahlo (1907-1954), l’artista più seducente e trasgressiva della prima metà del ‘900, è la sfida di Diego Sileo, curatore della mostra al MUDEC di Milano. Difficile sorpassare anche la mitica storia d’amore con il marito Diego Rivera, grande muralista della rivoluzione messicana, perché vita e arte si intrecciano al quadrato e i confini si perdono, interscambiabili e complementari.

Al Mudec sono visibili oltre 100 opere provenienti dal museo Dolores Olmedo di Città del Messico, dalla collezione Jacques e Natasha Gelman e da prestiti di tutto il mondo per indagare, anche grazie a documenti d’archivio, foto e disegni, una Frida

talentuosa fin da giovanissima, un’artista pressoché autodidatta che diventa una protagonista controcorrente, quando l’arte per una donna era solo un miraggio.

Puoi leggere l’articolo integrale nel n. 2/2018 della rivista ARTEiNWorld, acquistabile nella versione digitale o cartacea.


MILAN [by Maria Angela Tiozzi]

Frida’s exaggerated Life (and Art) 

KAHLO’S PAINTING AS A MELTING POT OF STRONG AND POWERFUL OPPOSITES

ON TOP OF EVERYTHING THERE WAS HER COMPLICATED AND CONFRONTATIONAL BUT ALSO INFINITE LOVE FOR DIEGO RIVERA

Diego Sileo took on the challenge to go beyond the myth surrounding Frida Kahlo (1907-1954), the most fascinating and transgressive artist of the early twentieth century, with an exhibition of her works at MUDEC in Milan. It is hard to forget about the mythical love story between Frida and her husband, Diego Rivera, the great muralist of the Mexican revolution, because in her case life and art were closely intertwined, almost becoming interchangeable and complementary, separated by boundaries that are easily lost.

The exhibition at Mudec gathers over a hundred works from Dolores Olmedo Museum in Mexico City, Jacques and Natasha Gelman’s collection and other organizations all over the world. Together with archive documents, photographs and drawings, the paintings on display help us examine the early talent of an almost completely self-taught artist who went against the grain in an age when women could only dream about becoming artists.

This article is part of the n. 2/2018 of the magazine ARTEiNWorld, available on our website, in digital or paper edition.

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